weemaes w pastorreurs j pastoroudOp zaterdagavond en zondagmorgen 2 en 3 oktober zal pater Joop Reurs tijdens de eucharistieviering worden gepresenteerd als nieuw lid van het pastoresteam in de regio Oost Zeeuws-Vlaanderen.
Met de presentatie van pater Reurs zal er tevens afscheid worden genomen van pater Willy Weemaes. Hij heeft de bisschop zijn ontslag aangeboden als lid van het pastoresteam. Pater Weemaes blijft wel beschikbaar om assistentie te verlenen tijdens de weekenden, is ook bereid om in uitvaartdiensten voor te gaan en op verzoek huwelijksvieringen te leiden. Ook wil hij graag groepen begeleiden en toerusten. In voorkomende situaties kan en zal het pastoresteam een beroep op hem doen. Tevens ligt het in de bedoeling, dat hij onder andere ook ondersteuning zal verlenen bij zondagsvieringen in de regio Midden Zeeuws-Vlaan-deren. Gesprekken hierover zijn gaande.
Deze presentatie- en afscheidsvieringen vinden plaats op zaterdag 2 oktober om 18.30 uur in de Martinuskerk te Kloosterzande en op zondag om 10.30 uur in de basiliek te Hulst. In de andere parochiekerken van de regio Oost Zeeuws-Vlaanderen vinden de overige zondagsvieringen gewoon doorgang dank zij de medewerking van de parochiƫle liturgische werkgroepen.
Bij de vieringen worden ook vertegenwoordig/st/ers van de overige parochies in de regio betrokken. Een ieder is van harte welkom om deze vieringen mee te maken; na de beide vieringen is er gelegenheid om de beide priesters de hand te drukken en hen bemoedigende woorden toe te spreken. Er is een koffieontmoeting nadien in de kerken zelf.