rip kroonWoensdag 23 februari 2005 is in zijn woning in Aardenburg oud-kapelaan Joseph de Kerf op bijna 91-jarige leeftijd overleden.

De uitvaartdienst werd 1 maart gevierd in de parochiekerk van St. Jansteen, waarna hij begraven werd op het kerkhof achter de kerk, waaraan ook zijn ouderlijk huis grensde.

Kapelaan De Kerf – zoals hij altijd genoemd is geweest – werd in 1914 te Sint Jansteen geboren en is op 26 mei 1940 priester gewijd voor het bisdom Breda. Achtereenvolgens was 5 jaar werkzaam te Baarle-Nassau en na de oorlog nog 2 jaar in Ulvenhout.
In 1947 volgde zijn benoeming hier te Graauw, waar hij naast zijn priesterlijke taken in de liturgie ook de lessen op de school verzorgde en zich bezig hield met het pastoraat voor de jeugd en de jongeren.
Vijf jaar later verhuisde hij naar Lamswaarde om vervolgens in 1956 benoemd te worden in Westdorpe en tenslotte in 1962 te Aardenburg.
In 1979, toen hij 65 jaar werd, ging hij met emeritaat.

Kapelaan Joseph de Kerf wordt gekenschetst als een hartelijk en vriendelijke mens, die er een eenvoudige levensstijl op na hield en vooral toegewijd was aan de mensen, waarvoor hij was aangesteld.