150907 Kerksluiting StoppeldijkDe kerk van Stoppeldijk gaat sluiten aan het einde van dit jaar, evenals die van Graauw, Sint Jansteen en Terhole. Dat is jammer, maar wel te begrijpen gezien het geringe aantal kerkbezoekers. Gelukkig kan men nog dichtbij ter kerke gaan: de kerken van Boschkapelle en Hengstdijk blijven open en krijgen een kapelfunctie. Dat betekent dat er nog regelmatig kerkdiensten zullen worden gehouden, maar geen eucharistieviering op zaterdag of zondag. Daarvoor is men aangewezen op Kloosterzande en Hulst. Dit was allemaal al eerder te lezen in de kranten, de Kerkkoerier, Streekbeeld/Tintinnabulum en op deze website.

De parochiekerncommissie wil op gepaste wijze aandacht schenken aan de voorgenomen sluiting van de kerk van Stoppeldijk en in het bijzonder de vrijwilligers bedanken voor al het werk dat zij de afgelopen jaren voor of aan die kerk hebben verricht.

Daarom is er op zondag 20 september om 10.30 uur een bijzondere kerkdienst met medewerking van het eigen
Gemengd Koor Sint Cecilia, het jeugdkoor de Babbeliekes en de schoolkinderen. Natuurlijk is daar iedereen zeer welkom, maar in het bijzonder de vrijwilligers.
Aansluitend is er in 't Gelaag een 'koffietafel' voor de vrijwilligers.

Tot 8 januari 2016 zijn er overigens nog de gebruikelijke weekenddiensten in de kerk van Stoppeldijk. Op genoemde datum zal de officiƫle sluitingsdienst plaatsvinden.
Volg het nieuws in Streekbeeld/Tintinnabulum en op deze website.

Nadere informatie is verkrijgbaar bij de parochie kerncommissie:
Ronnie Haerens (voorzitter) 0114-672026, verzend e-mail of