150929 Werelddierendag in de kerk van Nieuw NamenOp 4 oktober, Werelddierendag, verwennen veel dierenliefhebbers hun (huis)dieren extra. Ook in onze St. Josephkerk willen we tijdens de viering van 10.30 uur aandacht schenken aan onze huisdieren.

Daarom worden alle kinderen en dierenliefhebbers met hun dieren of knuffels uitgenodigd om samen naar de kerk te komen.

De kleinere dieren in kooi, in de bench of aan de lijn kunnen mee in de kerk, ook de grotere dieren zijn welkom, zij wachten voor de kerk.

Na de viering worden alle dieren en knuffels gezegend door pastor Chantal van de Walle.
Een mooi teken van onze zorg voor de schepping en de rol van dieren in ons leven.

Het is ook de gedenkdag van Sint Franciscus van Assisi, de heilige die bekend staat om zijn grote respect voor al het leven en dat van dieren in het bijzonder.

We hopen zoveel mogelijk dieren en hun baasje te mogen verwelkomen!