151006 St Jozefskoor OostendeOp 3 oktober vertrok het Sint-Jozefskoor vanuit Oostende naar Middelburg voor een stadsbezoek gevolgd door een rondleiding in het Portaal van Vlaanderen in Terneuzen. We overnachtten op een mooie locatie langs de Westerschelde in Terneuzen. De volgende morgen was er een eucharistieviering in de H. Willibrordusbasiliek die werd opgeluisterd door het Oostendse koor.

Om 9.30 uur was er in de basiliek een warm welkom voorzien door de medewerkers met koffie en Willibrordusgebak, dat smaakte.
De organist Bald Wyntin bespeelde het orgel, zijn broer Arne Wyntin dirigeerde het koor. Een 30- tal koorleden verzorgden de misviering voorgegaan door eerwaarde heer Raf Lachat. Er werden liederen gebracht van J. Rutter , Händel, Bruckner, Haydn en eigen composities van Bald Wyntin.
Een 200- tal personen genoot van de viering in de basiliek en ook voor de koorleden was het zingen een aangename ervaring.
Nadien was er tijd om de kerkschatten te ontdekken en nog even na te praten met de kerkgangers.
Rond de middag trok het koorgezelschap naar de brouwerij 'De halve maan' en vervolgens maakten ze een stadswandeling op de vesten en in het centrum van Hulst. Rond 18 uur keerden ze voldaan terug na een lekkere boterham in de Bolzak in Beernem naar Oostende.

151010 Sint Jozefkoor uit Oostende

Het koorbestuur