151108 RK Kerkhof op de Kauter weer als nieuw 1Het r.-k. kerkhof te Nieuw-Namen heeft in de voorbije maanden een grondige opknapbeurt ondergaan. De eerste fase van het project werd in mei en juni van dit jaar afgerond. De paden naar de graven werden in die fase opnieuw aangelegd, omdat er struikelgevaar bestond. Ook de ingang van het kerkhof werd aangepakt en heeft een metamorfose ondergaan. Vervolgens kwam fase twee aan de beurt, waarbij de ruimte tussen het kerkgebouw en het kerkhof werd opgeknapt. De bomen waren er heel slecht aan toe en moesten worden gerooid om plaats te maken voor een cotoneaster plantsoen. Er zullen nog nieuwe bomen worden aangeplant. Op zondagmorgen 8 november werd na de liturgieviering in de parochiekerk van de H. Joseph onder een stralende herfstzon het afronden van het renovatieproject feestelijk afgesloten door pastor Van de Walle met een plechtige inwijdingsceremonie, waarbij vele parochianen aanwezig waren.
 151108 RK Kerkhof op de Kauter weer als nieuw 3                                          foto's J. Klok

151108 RK Kerkhof op de Kauter weer als nieuw 2