Samen onderweg in verbondenheid met de zeven werken van Barmhartigheid

Paus Franciscus opent 8 december 2015 in Rome de heilige deur, waarmee het heilig Jaar van Barmhartigheid een aanvang neemt. Vanuit de basiliek in Hulst begint dit heilig Jaar op 13 december, een jaar van vele activiteiten voor heel Zeeland.

In de basiliek staat een poort. Als je door deze poort gaat waan je je in een wereld van verbondenheid. Amnesty International, het Leger des Heils, de voedselbank, vluchtelingenwerk, rouwzorg 0114, waterproject, Zonnebloem en vastenactie presenteren zich in de koorkerk. Zij zijn de huidige vertegenwoordiging van de zeven werken van Barmhartigheid.

Samen ondersteunen zij de pelgrimstocht die ieder in zijn bestaan aflegt. Samen, op het eerste gezicht een gewoon woord. Toch, samen is juist de kracht van ons mens-zijn, een mens-zijn dat ons mensen verenigt. Samen letten we op lichamelijke en geestelijke behoeften van de medemens maar ook van onszelf, want we kunnen goed doen voor een ander, maar dat lukt alleen als we zelf dat geluk ook kunnen ervaren. Het is een samen op weg gaan als enthousiaste groep met elkaar die bereikt, bindt en boeit. Dat maakt het heilig Jaar van Barmhartigheid een heel bijzondere.

Een ieder die respect heeft, probeert in woord en daad liefde, hoop en vertrouwen in de toekomst door te geven.

Wees welkom in de basiliek. Meld je aan als groep en u krijgt een rondleiding. Als u op eigen gelegenheid wilt komen kunt u vanaf mei in de koorkerk op woensdag-, donderdag- en zondagmiddag van 14.00 uur tot 17.00 uur terecht. Klik hier voor het programma. Dit is te ook te vinden op www.heiligjaarzeeland.nl.

De werkgroep heilig Jaar van Bramhartigheid