Al enkele maanden zijn we in de parochie H. Maria Sterre der Zee ons aan het oriƫnteren op het digitaal betalen. Waarom digitaal betalen? In deze tijd hebben steeds minder mensen geld op zak en ook is het voor de parochie steeds moeilijker het geld te storten. Digitaal betalen is inmiddels ook een middel van deze tijd voor onze kerken en onze parochianen. Het geeft ook een stuk meer veiligheid voor ons allen.

Er zijn meerdere mogelijkheden om digitaal te betalen. We hebben de QR-code en een zender. Een zender is te gebruiken in ons collectemandje, terwijl de QR-code te gebruiken is bij de kaarsen en de komende tv-uitzending van de kerstviering op omroep Hulst.

Wat is hiervoor nodig? Een Givt-app (verkrijgbaar in Google Play of in de App Store) is

hiervoor nodig en die is te downloaden op www.givtapp.net/download. Het blijft natuurlijk gewoon mogelijk om met contant geld mee te doen aan de collecte.

Op uw smartphone ziet de app om te downloaden ziet er zo uit:
211216 digitaal collecteren app 1

211216 digitaal collecteren app 2

Geven met Givt via een QR-code werkt als volgt:

1. Tijdens het collecte moment open je, zoals je gewend bent, de Givt-app op de smartphone
  2. Kies het bedrag dat je wil geven en druk op volgende
    (Zijn er meerdere collectes in een dienst? Geen probleem! Om een collecte toe te voegen toets op het plusje bij collecte toevoegen en vul het bedrag in dat je aan de 2e collecte wilt geven. Nog een derde collecte toevoegen? Druk dan nogmaals op het plusje en kies je bedrag voor de derde collecte.)
  3. Kies vervolgens voor de tweede optie in je scherm: QR-code (geef door middel van een QR-code)
  4. Scan de QR-code met je camera (Let op! Het kan zijn dat de app toestemming vraagt voor toegang tot je camera. Druk op OK om verder te gaan)
  5. Druk tot slot op volgende om de gift te voltooien.

Voor de zender in het collectemandje:

1. Open de app (kun je thuis al installeren en invullen)
  2. Kies het bedrag dat je wil geven.
  3. Kies vervolgens voor de derde optie, geven uit de Lijst
  4. Vul de naam of plaats van je kerk in bij het zoekbalkje
  5. Selecteer de kerk waaraan je wil geven en toets onder in je scherm op geven!
  6. Druk tot slot op volgende om de gift te voltooien.

Wilt u er eerst meer over lezen, kijk in de digitale nieuwsbrief van het bisdom: https://www.bisdomvanbreda.nl/nieuws/digitaal-collecteren-in-de-parochie/ . Indien u vragen hebt, kunt u in de ochtend terecht op het parochiecentrum, Steenstraat 9, tussen 9.30 en 12,30 uur.