In de week van gebed voor de eenheid der christenen is er een avondgebed: 160106 Taize avondgebed
op donderdag 21 januari a.s.
om 19.30 uur
in de r.-k. kerk te Hengstdijk.

Het thema is: Jullie zijn het zout der aarde.

Voor dit avondgebed hebben we een aantal elementen genomen uit het materiaal voor de landelijke gebedsdiensten voor de eenheid (Raad van Kerken i.s.m. Missie Nederland).

Voor dit jaar is de Letse kerk gevraagd om haar inbreng te hebben, in de keuze van de lezingen en enkele rituelen. Zo horen ook wij deze avond een gedeelte uit de 1e Petrusbrief en uit de Bergrede van de Heer. Verder reikt de liturgie de verbeelding (symbool) aan van zout. Iets dat conserverend is maar ook zich laat opnemen in andere substanties. Als een zoutend zout.

Met u zien wij uit naar een betekenisvolle dienst, waarin het gebed om de eenheid der christenen of nog beter: de verbondenheid van de volken een belangrijke plek krijgt.
Zo zijn we op deze manier verbonden met de wereldkerk. De zang/muziekgroep Laudate dominum werkt mee. Na afloop is er gelegenheid om elkaar onder een kopje koffie of thee te ontmoeten.

Het voorbereidend oecumenisch overlegorgaan hoopt ook in dit jaar de vaste bezoekers en nieuwe bezoekers van harte welkom te mogen heten. Onlangs is besloten om het aantal avondgebeden in Taizé-stijl van 4 naar 6 uit te breiden.
Voor 2016 zijn dat de volgende momenten: 17 maart, 19 mei, 30 juni, 22 september en 1 december. De locatie is telkens de r.-k. kerk te Hengstdijk om 19.30 uur.

Deze activiteit gaat uit van het oecumenisch overlegorgaan waarin participeren de r.-k. parochie H. Maria Sterre der Zee te Hulst en de Prot. gemeente Oosthoek te Hulst.

Contactpersonen: pastor Ralf Grossert (T. 313299), en ds. Pieter Overduin (T. 68360).

Voor het digitale weekboekje dat is samengesteld door EA-EZA en Raad van Kerken in Nederland ga naar: www.weekvangebed.nl