De verlenging van de lockdown door het kabinet tot en met 9 februari heeft geen consequenties voor de coronamaatregelen die al in de rooms-katholieke Kerk gelden. Dat heeft het secretariaat van de Nederlandse Bisschoppenconferentie woensdag 13 januari laten weten. Het protocol ‘Kerkelijk leven op anderhalve meter’ blijft met de aanvullingen van 9 oktober 2020 vooralsnog van kracht. Mocht het kabinet op korte termijn nadere maatregelen nemen, zoals bijvoorbeeld invoering van een avondklok, dan bekijken de bisschoppen of aanvullende richtlijnen voor de parochies nodig zijn. De bisschoppen spreken opnieuw hun dankbaarheid uit voor de inzet van de pastorale teams, maar ook van de vele vrijwilligers in de parochies, die zich met elkaar inspannen om met alle strenge maatregelen die gelden, het parochieleven door te laten gaan.

20 februari komen pastoor Wiertz en de vicevoorzitters van de drie parochies in Zeeuws-Vlaanderen weer bij elkaar om afspraken te maken over de komende zondagen en de doordeweekse vieringen. In de volgende tintinnabulum zal hierover worden bericht. Op dit moment is er op zondag een viering in Hulst, Terneuzen en Aardenburg.