201109 Red WednesdayOp 25 november zal de kerk, als het technisch lukt, van 19.00 tot 22.00 uur rood gekleurd zijn, evenals zo’n honderd andere kerken in ons land. Red Wednesday is een initiatief van Kerk in Nood. De vraag is hoe vrij wij zijn om te geloven en waarom wij als parochie stilstaan bij de toename van de wereldwijde schendingen van dit mensenrecht.

• Bewustwording creëren voor vervolging van gelovigen.
  • Oproepen tot respect voor gelovigen en tussen geloofsgroepen.
  • Opkomen voor geloof en vrijheid. De afgelopen jaren werden op initiatief van Kerk in Nood wereldwijd beroemde gebouwen als de Sacré-Coeur in Parijs, de Sagrada Família in Barcelona en de Cristo Redentor in Rio de Janeiro al rood gekleurd.

Binnenkort zal er ook een stukje in de pers komen om ervoor te zorgen, dat er meer bekendheid wordt gegeven aan de vrijheid om te geloven, maar ook om te voorkomen dat de gemeente overstelpt wordt met vragen.

Het tijdstip waarop we bijeen zullen komen, zal waarschijnlijk na de viering van 19.00 uur zijn. Ook hier is er een maximum van dertig personen. Volgende week komt er nadere informatie.