Een jubileum, een feest, een weekend van samen zijn, zingen en vieren.
Zo begint het kaartje, dat heel wat mensen in Hulst e.o. mochten ontvangen vanwege het feit, dat het dameskoor 22 oktober 50 jaar bestond. De dames van het jubilerende koor hadden dit feest zeker niet in alle stilte willen laten passeren, maar ook zij zien zich genoodzaakt de festiviteiten door COVID uit te stellen. Geen feest, maar wel aandacht, en de hoop, dat ze volgend jaar op 22 oktober hun feest wél kunnen vieren.
Het dameskoor begon ooit met het opluisteren van vieringen van rouw en trouw, zoals men dat in de wandelgangen zegt. Dit betekent nogal wat. Immers, begrafenissen komen vaak onverwacht, maar de dames van het dameskoor stonden altijd klaar. Zij vinden het erg belangrijk hun steentje te kunnen bijdragen aan een mooie begrafenis. Een mens die begraven wordt, verdient dit.
Later werd er ook gezongen op zondag, afwisselend met de andere koren die de basiliek van Hulst rijk is, en bij bijzondere gelegenheden, zoals bij de vieringen van de KRO.
Als pastores en parochiebestuur van de parochie H. Maria Sterre der Zee feliciteren we de dames samen met Marina Stockman als dirigente en Marcel Mangnus, die het koor ondersteunt op het orgel.