Klik op de foto voor een vergroting

201021 dameskoor 50 jaar
Langs deze weg wil ik toch even melden, met pijn in het hart...... dat op 22 oktober 2020 het Dameskoor van de Basiliek 50 jaar bestaat.

jub 50

Afgelopen weekend zou een feestelijk weekend zijn voor het koor. Er stond een zangavond gepland en een feestelijke eucharistieviering. Helaas kwam de coronacrisis en kon dit alles niet doorgaan. Maar, we zijn er nog en natuurlijk hopen we ons '50 jarig jubileum' volgend jaar te kunnen vieren met jullie samen! We stellen het 'Grote feest' uit!

Maar neem vooral een kijkje op onze website: https://www.dameskoorbasiliekhulst.nl/ en bekijk de geschiedenis van het Dameskoor. En hopelijk tot ziens in betere tijden. Dan laten we beslist weer van ons 'horen'! Lees meer op de website van de parochie.

Mede namens het bestuur van het Dameskoor,
Marina Stockman, dirigent

Het Dameskoor van de Basiliek

Hulst dameskoor orgelbasbruin thumb

Het Dameskoor van de Basiliek is op 22 oktober 1970 opgericht met als doel het helpen verzorgen van de erediensten bij huwelijken en jubilea. De eerste organist was de heer Levien Ivens (vader van de vorige organist Jo Ivens) en em. pastoor Jo van der Heyden (toen kapelaan in Hulst). Later heeft Jo de taak van zijn vader overgenomen en nu begeleidt Marcel Mangnus ons, als we moeten zingen voor een viering in de kerk. In 1978 is Johan Vernimmen als organist bij het dameskoor gekomen en hij heeft in de zomer van 2003, na 25 jaar, afscheid genomen van ons koor.

Na de zomervakantie 2003 heeft Marina Stockman de taak van Johan overgenomen. Ons koor bestaat uit een hechte groep dames, 40 momenteel, die met veel enthousiasme elke woensdagavond deelnemen aan de repetities. Inmiddels verzorgen we al weer heel wat jaren de zang bij uitvaarten. We rouleren mee met de weekendvieringen en verzorgen ook de vieringen bij huwelijken. In het verleden hebben we nog drie vieringen voor de radio verzorgd en één voor de televisie.
In 2003 was ons koor onderdeel van het jubileumkoor, dat samen met de harmonie op 4 mei 2003 een viering mocht verzorgen ter gelegenheid van het 150 jarig bestaan van het bisdom, waarbij de bisschop van Breda voorging.

Repetities: donderdagmiddag van 13.30 uur tot 15.00 uur

• van maart t/m oktober (is afhankelijk van het weer) in de basiliek
  • van november tot maart in een verwarmd ruimte in honk van The Young Ones te Hulst.

Behalve inspanning is er natuurlijk ook tijd voor ontspanning. In het voorjaar gaan we samen een dagje op reis. We vertrekken vanuit Hulst naar een leuke bestemming ergens in Nederland of België, waar we samen iets gaan bezichtigen, of een rondleiding krijgen. We maken er een gezellige dag van met voor ieder wat wils en na een lekker diner gaan we weer huiswaarts. Na het zangseizoen (meestal eind juni/ begin juli) hebben we in de pastorie nog een afsluitingsavond, waarbij we het erg gezellig maken met een hapje en drankje.

Rond de oprichtingsdatum (22 oktober) houden we onze jaarvergadering, waarbij na het officiële gedeelte er genoeg tijd overblijft om nog wat gezellig met elkaar te praten, uiteraard onder het genot van een hapje en drankje. Natuurlijk kunnen we altijd nieuwe leden gebruiken. Als je interesse hebt en graag zingt, neem gerust eens contact op met de secretaresse van het koor. Je mag gerust eens een kijkje komen nemen om te zien, of je het leuk zou vinden om bij ons koor te horen, wel graag even vooraf contact met de secretaresse opnemen.

Ook als je momenteel nog geen tijd hebt om te komen zingen bij vieringen in de week kun je contact opnemen. Wie weet, behoor je binnenkort ook tot ons koor.

Hulst dameskoor dirigentDirigent: Marina Stockman

Ivonne Vermandel
Lizet Verwilligen
Els van der Zijden