170530 mariaroute 1170530 mariaroute 2Dit jaar kwamen we op zondag 21 mei om 14.00 uur met ongeveer 24 mensen samen aan de kerk van Boschkapelle om in die buurt voor de 10de keer al fietsend (of met de auto voor wie fietsen iets moeilijker gaat), pratend, biddend en zingend stil te staan bij de betekenis van Maria in ons leven.

Bij 6 Mariakapelletjes ging pater Reurs voor in een korte viering: er werd iets over haar leven verteld, er werd een tientje van de rozenkrans gebeden en er werd afgesloten met een strofe van het lied ‘Wij groeten u, o Koningin’.

Na 2 uren te hebben gefietst onder een verkwikkend zonnetje en met niet al teveel wind, werden we vriendelijk onthaald in de kerk van Hengstdijk. Na deze prachtige Mariaroute op een passende wijze afgesloten te hebben met enkele liederen en het bidden van de litanie van Maria, werden we door de familie de Cock, namens de parochiekerncommissie van Hengstdijk, getrakteerd op een kopje koffie of thee met overheerlijke appeltaart, zelf gebakken door Corry. En dat het
smaakte na zo’n 20 km te hebben gefietst, hoef ik waarschijnlijk niet te vertellen. Na een ‘dankjewel en tot volgend jaar’ keerde iedereen rond de klok van 17.00 uur tevreden huiswaarts.

Annemie de Loos-Brijs

Klik op de foto's voor een vergroting